Menu

Uw zoekacties: Arrondissementsbesturen van Amsterdam, Haarlem, Hoorn en Alkmaar
x15 Arrondissementsbesturen van Amsterdam, Haarlem, Hoorn en Alkmaar
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

15 Arrondissementsbesturen van Amsterdam, Haarlem, Hoorn en Alkmaar
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

 
 
Inleiding
1. Algemeen
2. Arrondissement Amsterdam
3. Arrondissement Haarlem
4. Arrondissement Hoorn
5. Arrondissement Alkmaar
6. Noten behorend bij de inleiding
Inventaris
1. Archief van het bestuur van het arrondissement Amsterdam
1.1. Periode 8 mei 1811-november 1813 (ambtstermijnen onderprefecten)
1.1.1. Stukken van algemene aard
1.1.2. Stukken van bijzondere aard
1.1.2.01. Armenzorg
1.1.2.02. Belastingen
1.1.2.03. Bestuursorganisatie
1.1.2.03.1. Van het arrondissement
66-74 Stukken betreffende de verkiezingen van kiescolleges, vrederechters, plaatsvervangend vrederechters en municipale raden, 1811-1813
66 Staten houdende namen en verdere gegevens betreffende de in het burgerlijk register, "Registre Civique", ingeschreven personen, opgemaakt voor de verkiezingen, 1811 i
15 Arrondissementsbesturen van Amsterdam, Haarlem, Hoorn en Alkmaar
Inventaris
1. Archief van het bestuur van het arrondissement Amsterdam
1.1. Periode 8 mei 1811-november 1813 (ambtstermijnen onderprefecten)
1.1.2. Stukken van bijzondere aard
1.1.2.03. Bestuursorganisatie
1.1.2.03.1. Van het arrondissement

66-74 Stukken betreffende de verkiezingen van kiescolleges, vrederechters, plaatsvervangend vrederechters en municipale raden, 1811-1813
66 Staten houdende namen en verdere gegevens betreffende de in het burgerlijk register, "Registre Civique", ingeschreven personen, opgemaakt voor de verkiezingen, 1811
NB:
Alfabetisch op naam van de gemeenten geordend
Omvang:
1 pak
Oude Orde:
538

Ga
1.1.2.03.2. Van de gemeenten
1.1.2.04. Bevolking
1.1.2.05. Eigendommen
1.1.2.06. Financiën
1.1.2.07. Handel en nijverheid
1.1.2.08. Justitie
1.1.2.09. Kerkelijke zaken
1.1.2.11. Militaire zaken
1.1.2.14. Openbare werken
1.1.2.15. Verkeer en waterstaat
1.1.2.16. Volksgezondheid
1.1.2.17. Varia
Kenmerken
Datering:
1811-1815
Periode documenten:
1811-1815 (1818)
Omvang:
56,25
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Kleine Houtweg, raadpleging mogelijk binnen 30 minuten
Gebruiksinformatie:
Inventaris inv. nrs. 1-997. Lijst van gemeenten gelegen in de arrondissementen Amsterdam, Haarlem, Hoorn en Alkmaar en lijsten van functionarissen, 1811-1813, 1813-1815, in de inventaris.
Gemeente:
Provincie Noord-Holland
Licentie:
Categorie:
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS