Menu

Uw zoekacties: Informatiebureau voor ondersteuningsfondsen te Haarlem

3153 Informatiebureau voor ondersteuningsfondsen te Haarlem

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Opgericht 25 maart 1903 en ontbonden in 1916. Doel van het bureau was het geven van inlichtingen aan verenigingen, welke nodig zijn om hen voor geldelijk verlies te vrijwaren en tot het weren van ongewenste personen.
Inventaris
499 Notulen van de vergaderingen (met jaarverslagen), 25 maart 1903-19 mei 1914
3153 Informatiebureau voor ondersteuningsfondsen te Haarlem
Inventaris
499
Notulen van de vergaderingen (met jaarverslagen), 25 maart 1903-19 mei 1914
Omvang:
1 deeltje
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1903-1916
Omvang in meters:
0,05
Periode documenten:
1903-1916
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Gebruiksinformatie:
Inventaris in band 50.1 inv. nrs. 499-501.
Gemeente:
Haarlem