Menu

Uw zoekacties: bevolkingsregisters van de gemeente Haarlem, Archiefdeel van

1482 bevolkingsregisters van de gemeente Haarlem, Archiefdeel van

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 

Kenmerken

Datering:
1860-1924
Omvang in meters:
51,50
Periode documenten:
1860-1924
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Inventaris over de periode 1860-1900 in band 9.1 ongenummerd. Alleen op microfiches te raadplegen. Plaatsingslijst over de periode 1900-1924 in band 8.1 sub 7=42b. Alleen op microfiches te raadplegen. Index over 1860-1924 staat in het depot. U kunt niet zelf in de index kijken, de gegevens worden voor U opgezocht. Aan te vragen via de medewerker van de informatiebalie.
Gegevens na 1924 zijn te vinden in de gezinskaarten van de gemeente Haarlem.
Gemeente:
Haarlem
Gevonden archiefstukken
Uw zoekterm komt voor in de titel en/of de kenmerken van deze archieftoegang.