Menu

Uw zoekacties: gezinskaarten van de gemeente Uithoorn, Archiefdeel van

1912 gezinskaarten van de gemeente Uithoorn, Archiefdeel van

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 

Kenmerken

Datering:
1910-1940
Omvang in meters:
3,50
Periode documenten:
1910-1940
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Het archiefdeel is niet geïnventariseerd. De gezinskaarten zijn alfabetisch op naam van het gezinshoofd. Alleen op microfiches te raadplegen. Er zijn verwijskaarten (naar de gezinskaarten) betreffende inwonenden met andere namen dan de gezinshoofden. Deze verwijskaarten zijn alleen op microfiches te raadplegen.
Gegevens na 1940 zijn te vinden in de persoonskaarten bij Burgerzaken van de gemeente Uithoorn, Laan van Meerwijk 16, 1423 AJ Uithoorn. Van personen die na 1938 in Nederland zijn overleden, worden bij het CBG Centrum voor familiegeschiedenis in Den Haag persoonskaarten bewaard.
Gemeente:
Uithoorn