Menu

Uw zoekacties: Gemeenschappelijke regeling Werkvoorzieningsschap Amstelland...
7138 Gemeenschappelijke regeling Werkvoorzieningsschap Amstelland en de Meerlanden te Hoofddorp
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Instelling en ontwikkeling van het werkvoorzieningsschap
2. Organisatie van het werkvoorzieningsschap
3. Gegevens over het archief en de bewerking
Inventaris

Kenmerken

Datering:
1971-2006
Omvang in meters:
2,75
Periode documenten:
(1970) 1971-2006
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Inventaris inv. nrs. 1-57, 60-93, 103-104. Het archief heeft in hoofdzaak betrekking op het bestuurlijke gedeelte uit de periode 1971-2006. Het gedeelte taakuitvoering, dat wil zeggen hetgeen bij de werkorganisaties werd geproduceerd, is niet aanwezig. Inv. nrs. 58-59, 94-102 zijn loze nummers.
Gemeente:
Haarlemmermeer