Menu

7148 Dienst Welzijn, Onderwijs en Cultuur van de gemeente Haarlemmermeer te Hoofddorp
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Geschiedenis van de Dienst Welzijn, Onderwijs en Cultuur
Geschiedenis van het archief
Verantwoording van de inventarisatie
Het archief is openbaar met uitzondering van de inventarisnummers 215 en 216.

Kenmerken

Datering:
2001-2006
Omvang in meters:
17,90
Periode documenten:
(1979) 2001-2006 (2013)
Openbaarheid:
gedeeltelijk openbaar
Opheffing openbaarheidsbeperking:
toestemming gemeentearchivaris
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Inventaris inv.nrs. 1-575. Bij de volgende inv.nrs. zijn beperkende bepalingen ten aanzien van de openbaarheid gesteld. Inv.nr. 215 is openbaar vanaf 2078 en inv.nr. 216 is openbaar vanaf 2082. Inv.nr. 339 ontbreekt. Voor archief over de periode 1991-2000 zie toegangsnummer 7104.
Gemeente:
Haarlemmermeer