Menu

1129 akten van aankoop en ruiling van het Gemeentebestuur van Aalsmeer, Archiefdeel van
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Plaatsingslijst
17-21 Akten van vestiging zakelijk recht (incl. erfdienstbaarheden), 1976-1991
1129 akten van aankoop en ruiling van het Gemeentebestuur van Aalsmeer, Archiefdeel van
Plaatsingslijst
17-21
Akten van vestiging zakelijk recht (incl. erfdienstbaarheden), 1976-1991
Uiterlijke vorm:
5 pakken
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1873-1995
Omvang in meters:
2,10
Periode documenten:
1873-1995
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Haarlem, Jansstraat, raadpleging mogelijk na transport
Gebruiksinformatie:
Plaatsingslijst nrs. 1-23. Het archiefdeel bevat notariële akten van aankoop en ruiling, uitgifte van gronden in recht van erfpacht, uitgifte van gronden in recht van opstal, vestiging zakelijk recht enz.
Gemeente:
Aalsmeer