Menu

1976 bevolkingsregisters met dienstbodenregister van de gemeente Velsen, Archiefdeel van
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Plaatsingslijst
15 Naamklapper op het bevolkingsregister, 1891-1903 i
1976 bevolkingsregisters met dienstbodenregister van de gemeente Velsen, Archiefdeel van
Plaatsingslijst
15
Naamklapper op het bevolkingsregister, 1891-1903
Omvang:
1 deel

Gebruik CTRL + scroll om te scrollen

Ga
Erfgoedstuk

Kenmerken

Datering:
1848-1904
Omvang in meters:
2,30
Periode documenten:
1848-1904
Openbaarheid:
openbaar
Raadpleegmogelijkheid:
Gebruiksinformatie:
Plaatsingslijst nrs. 1-36. Alleen digitaal te raadplegen. Index over de periode 1848-1904 is alleen digitaal te raadplegen. Het dienstbodenregister loopt over de periode 1891-1904. Gegevens na 1904 zijn te vinden in de gezins- en alleenstaandenkaarten van de gemeente Velsen.
Gemeente:
Velsen