Menu

Uitkomsten Kwaliteitsmonitor. Onze dienstverlening krijgt een 8,1

Wij werken continu aan het verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening en horen graag jouw mening. Daarom deden we mee aan de Kwaliteitsmonitor, het klanttevredenheidsonderzoek van de KVAN (Koninklijke Vereniging Archiefsector Nederland). De resultaten zijn inmiddels bekend! We delen deze graag en willen iedereen die de vragenlijst heeft ingevuld hartelijk bedanken! 

Gemiddeld krijgen we van jullie een 8,1 voor onze dienstverlening, een mooi cijfer waar we erg blij mee zijn.

Onze chatfunctie wordt gewaardeerd
Voor onze chatfunctie zijn we in de top 3 beoordeelde organisaties belandt met een 8,5. Een respondent deelt:

"Ik heb e.e.a. voor het eerst van mijn leven gedaan en wel online. Ging super makkelijk. Toen ik niet kon vinden wat ik zocht, heb ik via de chat hulp gevraag. Die kwam SUPER SNEL, was adequaat en to the point. Ook met duidelijke taal en uitleg. Kortom hier zit een uiterst tevreden 'klant' (gebruiker)!"

Naast hulp en informatie via de chat, wordt onze dienstverlening in de studiezaal goed beoordeeld met een 8,6 en waarderen jullie de snelheid van het scannen op verzoek met een 8,7!

Uiteraard zijn er ook een aantal verbeterpunten opgemerkt, waarmee we komende tijd aan de slag gaan. Zo kan de doorzoekbaarheid van onze website makkelijker worden gemaakt en geven een aantal gebruikers aan dat er behoefte is aan instructies voor het doen van archiefonderzoek. 

Over de Kwaliteitsmonitor
Sinds 2009 voert KVAN eens in de twee jaar een klanttevredenheidsonderzoek, de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven, uit voor archiefinstellingen die dat willen. Het geeft inzicht in (de ontwikkeling van) jullie behoeften en in verbeterpunten voor archiefinstellingen. Verbeterpunten waar we echt iets mee kunnen doen.

Zo'n 60% van de respondenten geeft aan het archief vanuit hobby/plezier te bezoeken en 33,8% doet stamboom- en familieonderzoek. Enkele van jullie zijn bovendien fan van onze beeldbank: "Ik ben gek op de beeldbank. Kan daar uren mee zoet zijn." Dat is erg leuk om te horen!

We willen iedereen bedanken voor het invullen van de vragenlijst en voor zowel de complimenten als nuttige feedback die we uit de resultaten hebben gehaald.