Menu

Wijzigingen bij Scannen op verzoek

Sinds 5 oktober 2015 bieden wij alle scans op de website gratis aan. Ook het verzoek tot digitalisering via Scannen op verzoek is kosteloos. Mede hierdoor is de belangstelling voor Scannen op verzoek sterk toegenomen.

Wij hebben jaarlijks een vast budget te besteden aan het digitaliseren van onze collectie. Met dit budget kunnen wij het digitaliseren via Scannen op verzoek financieren en de scans gratis aanbieden op de website. Het digitaliseren wordt uitgevoerd door een extern digitaliseringsbedrijf. Door de toenemende belangstelling dreigen de kosten van Scannen op verzoek het digitaliseringsbudget te overschrijden. Daarom zijn wij genoodzaakt om een aantal maatregelen te nemen.

Vanaf 14 november 2017 kunnen per persoon maximaal twee inventarisnummers per week worden aangevraagd voor Scannen op verzoek. Verzoeken tot digitalisering van inventarisnummers met meer dan 500 pagina’s kunnen langer worden uitgesteld. De standaard levertijd voor een verzoek tot digitalisering via Scannen op verzoek was 2 à 3 weken. De levertijd van omvangrijke inventarisnummers (met meer dan 500 pagina’s) kan eventueel door de grote hoeveelheid aanvragen oplopen tot 4 à 5 weken. U wordt hierover door ons geïnformeerd. Als de scans op onze website staan, krijgt u hierover eveneens een bericht toegestuurd.

U kunt in ieder geval de inventarisnummers in originele vorm blijven raadplegen in onze studiezalen. Alleen in enkele gevallen is raadpleging niet mogelijk, bijvoorbeeld door de slechte materiële staat van het inventarisnummer.