Menu

Uitslag Kwaliteitsmonitor 2019 is binnen

In 2019 hebben we meegedaan aan de tweejaarlijkse Kwaliteitsmonitor, georganiseerd door KVAN/BRAIN. In totaal 36 archiefinstellingen hebben hun digitale en fysieke dienstverlening kritisch tegen het licht laten houden door hun publiek. In totaal 3.435 archiefgebruikers hebben aan de enquête deelgenomen.

Het Noord-Hollands Archief werd door 113 respondenten gemiddeld beoordeeld met een 7,9. We zijn blij met de positieve reacties op onze service van de chatdienst en scannen op verzoek en de waardering van de informatie die via onze website, de social media en nieuwsbrief wordt gegeven. Dit is een mooi moment voor ons om te zien waar wij in onze dienstverlening staan.

Het resultaat is iets lager dan in 2017 (8,0). Maar gelet op de ingrijpende verbouwing van het publiekscentrum in 2019, de Janskerk, en de aanpassingen en veranderingen die dit voor de studiezaal met zich meebracht, zijn wij tevreden met het resultaat.

Met de suggesties voor verbeterpunten van ons publiek gaan we aan de slag. Bij sommige punten kunnen we op korte termijn al duidelijke verbeteringen doorvoeren. Andere punten vergen iets meer tijd. Wij zijn bijvoorbeeld druk bezig om onze beeldbank van een update te voorzien en nieuw materiaal toe te voegen. Wij gaan er van uit dat deze punten bij de volgende ronde van de Kwaliteitsmonitor zijn opgelost.

Wij willen iedereen bedanken die meegedaan heeft aan de Kwaliteitsmonitor 2019!